Tuesday, December 9, 2008

Jari ku..Jari ku..JAri ku..(nostalgia 08)


assalam...

waktu tu tgh bulan 2 or 3 laa..rase..rase nyee laa..kalo x silap..bile ha waktu tahun baru cine??lpas tu laaa..waktu tu ak kene stayy kt skola sbb ade klass tambahan ntokk PMR laa..biase laa bdk rajin kan.ak kene korban waktu cuti sminggu ak ntokk blajaa oo..lg satu..waktu nk dkt daa final raja lawak dua..waktu tu laa.


kte org cam biase laa..x start lg pulon nk blaja..rase cam jauh lg PMR..huhu..time tuu kteorg maen maen lg..masok telinga kanan kluar menguap..macm tuu je la..aku ponn enjoy lgg laa time tu..aku plakk nk jadik pelarian dok umah org merata..xmau dok asrama..bestt gakk time tuuhh..haha..kejap dok umah fik laa..dok tepi jalan..mane de..

MUSIBAH nie berlaku pada asar waktu ari kedua terakhir dlm kelas tambahan dan mlm final raja lawak 2...aku plan mlm tuhh nk tidoo umah fahmi sebab dye ade astro..kt skola x de astro..tv pon kene quarintine da..huhuhu..soo aku semangatt laa..rame akk yg pegi umahh fahmi..afif, wan aku..time tu fikri baru start nk berkecimpung dlm bidang semangat basikall RED FLAG..ceewahh promotee laa skett..dye bawakk leebasikal dye ke sekolah kononnk menayang disk brake yg baru letakk lee katekan ..belagak n kontrol macho x brenti..soo rame lee yg pegi tengok..ak pegi gak tp lewat sket..kire ak org lastt laa pegi tengok..time tuu dye daa ade kt atas basikal daa..aku pon pe lg masok2 kan jari telunjuk ak kt dlm disk brake dye..syokk gakk mule2..dye ingat xde org daa kt basikal dye tu..aku ponn khusyok maen smpai x prasan yg dye nk blahh da..pastu dye kayohh laa..aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..tersepit jari aku ktcelah gear basikall dyee tuhh..afif jerit kate ade org kt blakang..aku le tu..aku tengahh pedih tengok jari aku bersepai.x de laa bersepai..time tuu x tau lag jari aku camne..tp pedihh yg
amat...seksa...cuak..sebak..tahan je..lpas bawak keluar jari aku dr basikall..tuhan saje yg tahu mcm mane bentuk jari aku..mmg terok..bengkok sebelah..darah meleleh..nmpak tisu,lemak,daging,tulang,..time tu aku x pikir ape da..yg aku tau berzikirr jew..subahanallah..subahanallah..subahanallah..time tu le baru aku nk ingat tuhan..sebeleum nie ingat gak..


"macam aku nak amik PMR nie.."tanye diri aku sniri kt member laen..time tu lee jugak aku baru terfikir camner aku nk jawab PMR nie..camner nk menulih ngan jari camni..huhu..baru aku tau betape peritnye org dkt palestin yg kene bom,kene tembak,potong tgn,potong kepala..huhu..ya Allah..kau selamatkanlah sedara2 ku yg sedang berjjuang di suci mu itu..

0 comments: