Friday, December 12, 2008

Waktu maghrib..!!!_(nostalgia SMAZ)


assalam



alamak..kejap gilerr nk ujong taon daa..seydey arr..mase sekarang sgt laju nk berbanding ngan dulu..tp..2008 is the most happening year..ye laa ngan PMR nye..macam2 lg la..tp yg paling best ngan bebudak smaz la..always miss u all..well..korunk best la..sejak ak masok skola al-azhar tu..first skali jumpe ngan aiman..cewwaahh baek gilen..dyeorg frenly la..tp member ak yg first ialah din aka cik din..ak knai dye bile ak tengok pelik kt dye pasai dye tetibe je masok bilik warden pastu wat bilik sniri..haha..pastu baru dye kt bilik sbelah..kemudian dye juge laa yg buat aku start menangis kt skola..


MULE2 ak tak nak nangiss daa kt skola tuu..kire cabar diri sniri la...pastu oke laa ak steady laa x nangis..smpai laa nk dekat maghrib tu..tetibe din menangis..aku oke je..ak tanye arr din..

"din naper nangis..??"

pastu din pon jawab..

"ana teringat kt family ana laa..ana sedih laa..ana teringat adek kecil ana tuuh..huuu..huuu..uuu..ane takot depa takdak da..huu...ade rindu kt mak ana..ana..ana rindu kt ayah ana..huhuuuu.."

sebak giler arr time tuu..ati ak da x tentu daa..nk menangis ke dak..pastu din tambah lg..

"megat anta x teringat kt keluarge anta ker huuuuu...anta x teringat kt adek anta kaa..huu..sedihh la..."


sob..sob..pastu tetibe je ak pon bley join din menangis sekali..huuuuu..huuu..syeeekhhhhh..huuu..
sob..sob..

"waaahhhh...dinn..anaa teringatt kt keluarge ana laa..waaa..huuuuu.."

pastu azan maghrib berkumandang...


aku ngan din tross menangiss....sampai waktu solat pon ak dok menangis lg..lpas solat aku daa oke sket..tp bile tengok din nangis x rentii nie yg x lehh niee...aku sambung nangiss gakk..sehingga laah pak cik hasbullah meberi tazkirah..yg membuat aku semangat kembali..

ITU laa cerita ak waktu ari pertame skola jauh..sejak ari tuhh timee waktu maghrib mesti aku nk menangiss..sampai sebulan gak arr..seydey giler....ade skali aku mintak us sayuti(mudir skla) ntok balek cuti..tp us tolak camtu jew..tp ak x marah..aku menangis lagi..smpai waktu masok dewan(waktu tu orientasi baru)..dlm bilik tu aku menangis lg smpai aku tertidur kt kelas tu..pastu baruu segar sket..sebelom tuu member ak ade cakap..us sayuti garang org nye..dyeorg cakap lg jgn riau kalo x leh balek..aku jwb balek x riau ehh..menangis jew.tengok betoi2 daa jadikk..aku laa budak kedua plg banyak nangis lepas din la dlm minggu pertame persekolahan..tp dgn pertolongan member sekalian..aku dpt gak tros belajaq dgn gembira..terima kaseh BUDAK AL-AZHAR bacth yg pertame..(kelas aku le tuu)


SELAME nie baru kusedar..betape seksa nya kalo kehinlangan org tersayang..aku yg dok ada lg pon da menangis..nie lg yg kt luar tuu..yg anak yatim..doa2kn lah mereka selamat dan dimasok kn ke dalam syurga..

LAGI satu jgn ingat LELAKI hati keras...sebenar sekeras-keras muscle lelaki tu, lembut lagi hati nye..

3 comments:

Anonymous said...

wah.. sedey2..
x sngke megat nangih.. hahahahhaha......=)
tp klu ak dlu pn nangeh gak.. hehe
sonok ar ko wt cite.. feeling!! hahaha..
okey arr.. tulih lg..
ak galakkn ko nulih bbyk..
k ar.. daa~

Unknown said...

hahahaha...sedey giler...baru ko tau yang bebdk skool azhar baek2...cuma satu je ko lupe...nape x citer pon asrama first2 skali? and bdk plg baek... sarjen yaaser lerrr...hahahaha

John Doe said...

huhu..jgn cakap camtu..seydey arr..