Wednesday, November 11, 2009

Langgar Lari.

assalam...





peehh.!manusia tetap manusia.tak lari dari sikap malas.susah2.makin lme x bukak.makin susah nk bukak.maybe btol larh sebuk.al-maklum lah pelajar kan.haha.dh makin ber-habuk blog nie.huha.


nk hujung tahun dh nie.ayah ader cakap yg gder blog tuh pkai leklok larh.jgn larh ltak story bkn2 ltak larh hadis ke dalil ker mende2 yg bek larh.actualy, btol kater ayah.bgoz larh buat blog nie bhn dakwah.aku pegang gak larh kater2 ayah tu.tp aku ltak story aku jek der larh moral2 bek nyer.ikot korang amek yg baek.jgn amek yg buruk.insya-ALLAH.


dan semenjak duamenjak tigemenjak nie banyak prob seh,aduh.exam tu len cter. nie pasal attitude ak dude.peehh.insya-ALLAh dh insaf.amiin.waktu kt asram dulu.bkn SMAZ.asrama baru nie larh.SMTLC rite.aku rase, maybe larh kn kuat terpengaruh.especially fly.fly mengikut kamus dewan bermaksub terbang.dalam kamus asrama plak fly bermaksud keluar asrama tanda kebenaran.mengikut kate scientific plak.hahaha.ne de.!tp tu la kn.fly.aku kerap sgt fly.waktu mule2 nk try fly tuh.mmg goyang beb.cuak.gementar.saspens.tp mungkin x kantoi so x takowt larh.haha.ak kerap gler fly.ak fly bkn sebab pe pon.nk amek order dpt tag sket.g cc.g snooker.dan len.alhamdulilah larh ak fly xwat mende jahat.insya-Allah mende jahat sgt ak x terpengaruh larh.mcm member aku yg same waktu dgn aku.dyeorg lg dhasyat.nk cter kang malu skolah plak.haha.satu example lar merokok.merokok menyebabkan keguguran janin.jadi ingat tuan2 puan2.so, nk story ky sini.aku dh terkantoi.mmg malu larh.

KaNToi.mule2,waktu mlm. cam biase kteorg gi siap2 nk fly.maksud nyer ready lar warden de ke xde.make sure xde larh.then, hari tu ak dh xsedap aty dh.senior dh ajak kluar lewat sket.takot2 de ro call.member aku sorang nie degil tahap baloq liat liat larh kater org kedah.so kteorg pon gerak awal.elok kteorg panjat pagar tuh.tetibe jek de pengunguman.naseb bek la pengunguman soh tutup lampu.hadoy.pastu pegi larh cc.lpak larh kt cc lam stengah jam camtu.pastu aku nek atas jap.usha member men snoker.turun2 bawah balek member se cc ngan aku dh xde.kluar larh kn carik dyeorg.ingat dh lupe member.blah sesuke haty jek.elok aku kluar dri pintu cc tu.warden ngn geng2 seangkatannye yg dtg jemput aku.peh.dh sah2 kantoi.pastu dyeorg soh balek asrama.ustaz basidh dh tunggu kt bilik warden.huahua.member aku dh nk nanges dh.aku xkn larh nk nanges.jatuh ar reputasi aku.cuak la.sape xcuak kantoi fly.balek larh kami ikot pintu dpan.kluar ikot pintu blakang balek ikot pintu dpan.dgn segan nyer ustaz basidh tergelak-gelak sambil memegang kertas laporan.adeh.terpaksalah aku tulis dgn cermat satu persatu tragedi malm tu.

soo, actually banyak lagi.maleh nk tulih malu siot.paling xthn nk ngadap parents aku.aku btol2 mintak maaf bebanyak sgt2 kt dyeorg.aduh.menyesal sungguh.




p/s : berani buat berani tanggung.ingat dosa pahala.

4 comments:

Penunggu Bas said...

hei mne gmbr aku..oh lpe aq tgh kusyuk mndi kat bkt. merah...korang tngkp gmbr katne...nextime tngkp gmbr ajk aku skali...tulah fly lg...hahahaha...ko jgn fly ke negara len sdah

EisHajar said...

actually, fly nie dh jdik mcm kje tetap dak asrama la.
xkire laki ke pompuan
klo xde penglmn fly mse duk asrama mmg xgempk sbnrnye zmn sek kite.
mse zmn sek je dpt wt bnd2 mcm nie.
lps nie dh xdpt dh.
nice experience,right?kantoi.
hehehe.

John Doe said...

yob kejar yob.

haha.mandi sampai lupe member ek.gambar tu time kt hot jam mini.bestt siot.jumpek awek aku mila..haha.

John Doe said...

eis.

haha.tu larh.dh menjadi org kampung asrama la katekan.sape dok asrama mesty try fly beb.kalo x rugi.tp dh kantoi.nk camner.nasik jadik bubur.huaaaa