Monday, November 16, 2009

nameless!

assalam..






sekarang pukol 9.26 am!hari selase!malas ke skulah atas alasan takot kene dende ngan cikgu tamrin.huha.tu laa gagal acc lagi.sambil dgr lagu Man Bai-kau ilhamku.nk tukar lagu larh.okeh2,dh tukar dh.ngh pasang lagu Nevershoutnever-Did it Hurt?.sket jek lyric lagu dye nie.tp x jemu dgr ulang2.huha.besst.

(sesape leyh tlg dak.camner nk wat garisan panjang lam blog nie.maseh bodo IT)


''amir, kalo ayah buang duet dalam tong sampah tu.ape
jadik.?''
''membazir larh ayah.bek bli moto.vroom.vroom.ex5 kaberator
RXz''
''hmm,rugi kan.same larh la kalo ayah habis d bagi amir
blaja.pastu amir x blajar.baek ayah bg kucing makan''
''ouh,sory ayah''
''pasal duet ayah xksah.easy come easy go(nie ayat aku,ayah
aku xcakp camnie larh).tp ayah nk tau amir pasl ilmu.penting nyer ilmu.ayah xnk
tengok amir jadik penyangak besar nnty.kaklong dh masuk U.hakim pon dh masuk U.lpas nie tunggu amir lak.tahun dpan nk SPM.buat leklok ye amir''



okeh, hari tu hari sabtu 14/11/2009.actually, time tu aku nk gi gig kt maia.past x jdik coz member x rame.so, maleh nk gket2.tgh hai sket plak, abg aku dh balek drpd U dye.agak ecxited gak ar aku.dpt men laptop lme2.bukak mespes dan yg same waktu dgnyer.pastu, aku cter gak aku dh kantoi fly.dan aku story larh abeh2.mcm2 larh.huha.pastu ayah panggil aku,ayah kater ayah nk bawak aku gi kdai.maybe ayat cover kot.sebab.dlm kete tu ayah kater tanyer aku penah tengok dunia dak.amir sekarang tengok dunie aku jek.ade dunie sebenar.aku diam.ayah bawak gi pekan.kt situ aku slalu pegi.lepak2.mkn2.pastu ayah ckp tu dunie aku.dunie ade mak bapak yg leyh bg duet tiap2 hari.ayah kater kt pekan tu ayah knal sume owner bangunan tu.so ayah knal gak larh dri pengarah syarikat tu sampai larh buruh atau lebih femes kuli.ayah tunjuk aku.camner org ade ilmu kerje.peh,aku tengok larh.senang jek kerje.dlm ekon.bangunan besar2.duet sume stock loaded gler.pastu,ayah bawak aku pergi tempat org xnk belajar atau susah nk belajar.mmg majoriti drpd buruh tu indon.tp yg xthn nyer de gak melayu.aku terpikir gak ar.ayah mmg merayu kt aku soh belajar leklok lpas nie.ingat tahun dpan nk SPM.banyak kn bace al-Quran,hafal hadis,istiqamah kn bace al-Mathurats.gn slalu hanyut,lalai ngn bebudak kureng.huha.mmg mendalam gak larh time tu.aku slalu gak jln2 luar umah.tp xnmpk mende2 camnie.mmg rugi.actually bleyh sedarkn kiter gak.huu.



hari tu,aku balek fikir masak2.nk jadik pe besar kang.


P/S : bukak mate sket.

9 comments:

~atiQyUdin~ said...

aha mcm beSt lak pOst dy kali neh.bnyk pike eh?chaiyOk2

John Doe said...

haha.
abeh slame nie xleyh pike larh.
huha.
thnks

EisHajar said...

wah, ur father is good!
i mean, good at giving advice and influence som1 like u.
right?
pe2 hal pn, gud luck la next year.

don't regret 4 wht u had done b4.take ur experiences as ur best lesson 4 ur life.

Penunggu Bas said...

sedih aku bce...blajar elok2 mir..klau bapak ko kasi kaberator motor pun xpe..hahahaha...THUN DEPAN SPM...AKU PULAK PMR!!!!!!...alang2 doa untk aq skali..hehehe

Penunggu Bas said...

uh siap awek puji lg...megat ko ade bakat ah tulis novel cinta...klau ko reti

John Doe said...

haha.
briye jek ko nami.
tu adviser ak.
haha
ne de aweks.

EisHajar said...

adviser dy nie mmg byk.

John Doe said...

mesty ar kene banyak.
haha.
al-maklumlah VIP kate kan.
haha

EisHajar said...

VIP PLAK!!